• خانه
  • سه منشاء اصلی ترافیک وب سایت چیست؟

سه منشاء اصلی ترافیک وب سایت چیست؟

سه منشاء اصلی ترافیک وب سایت چیست؟

در فضای وب، اصطلاح ترافیک (Traffic) به دو معنای متفاوت به کار برده می‌شود.

یکی از کاربردها، مفهومی است که شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنت (ISP‌ها و شرکت‌های تأمین‌کننده اتصال برای خود ISPها) به کار می‌برند.

در این کاربرد، وقتی از ترافیک اینترنت صحبت می‌کنیم منظورمان حجم اطلاعاتی است که از یک مسیر (یا اصطلاحاً Pipeline) عبور می‌کند. این حجم بر اساس واحدهای بایت و مگابایت و گیگابایت و ترابایت سنجیده می‌شود.

این همان چیزی است که مصرف‌کنندگان اینترنت خانگی هم آن را به خوبی می‌شناسند و معمولاً در قالب بسته‌های ترافیک از شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات، خریداری می‌کنند.

اما کاربرد دوم، آن چیزی است که در سئو و استراتژی محتوا و طراحی و ارزیابی صفحه فرود مورد توجه قرار می‌گیرد.

در اینجا منظور از ترافیک، تعداد بازدیدکنندگانی است که به وب‌سایت سر می‌زنند و از آن بازدید می‌کنند.

این بازدید ممکن است در قالب کل بازدیدهای سایت (Total visits) یا بازدیدکنندگان یک صفحه مشخص (Page visit) سنجیده و اعلام شود.

البته رایج است که ترافیک و بازدید را به دو دسته‌ی کل بازدید (Total visits) و بازدیدهای منحصر به فرد (Unique visits) هم تقسیم می‌کنند. وقتی از بازدیدهای منحصر به فرد صحبت می‌کنیم، بازدیدهای مکرر یک بازدیدکننده، صرفاً یک مرتبه در آمار محاسبات لحاظ می‌شود.

وقتی از الکسا یا سایر سرویس‌های سنجش و برآورد ترافیک استفاده می‌کنید، معمولاً پارامتری به نام Page View را هم به شما اعلام می‌کنند. اگر Page View برای یک سایت ۴ باشد به این معناست که هر بازدیدکننده به طور متوسط ۴ صفحه از وب‌سایت را می‌بیند. بنابراین، تعداد کل بازدید چهاربرابر تعداد بازدیدهای یونیک است.

ترافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.